Blogi

Buenno vauhdittaa kasvua onnistuneella rahoituskierroksella

Suomalainen markkinatutkimusyritys Buenno vauhdittaa kasvuaan ja tuotekehitystä onnistuneella 300t€ Seed-rahoituskierroksella. Rahoitus tullaan käyttämään Buenonn tiimin vahvistamiseen ja mobiilin asiakaskokemusalustan teknologian kehittämiseen. Sijoittajiksi mukaan lähtevät Gorilla Capital ja iso joukko kokeneita kasvuyrittäjiä.

Lue lisää

Saavatko kiltit myyjät lahjoja?

Suomalainen Bengt Holmström sai upean tunnustuksen vuosien tutkimustyöstään, kun hänelle myönnettiin taloustieteen Nobelin palkinto. Palkitseminen sopii hyvin joulun teemaan ja on yksi aiheista, mitä Holmström on tutkinut. Mitä sanottavaa hänellä on tähän aiheeseen liittyen. Millä perusteilla esimerkiksi myyjiä tulisi palkita?

Lue lisää

3 yleisintä virhettä tutkimustulosten hyödyntämisessä

Miten tutkimustuloksia tulisi hyödyntää? Se on monimutkainen kokonaisuus. Hyvään alkuun pääsette, kun varmistatte, että ette tee ainakaan näitä virheitä: keskity vain heikkoihin suorituksiin, jätä myyjiä passiivisen tiedon vastaanottajan rooliin tai viesti epäselvästi tutkimusten tavoitteista.

Lue lisää

Lisämyynti – Asiakaskaan ei aina tiedä mitä tarvitsee

Viime viikolla saimme lukea Talouselämästä, kuinka brittiläisen konsulttiyrityksen SalesAssesment Ltd:n tekemän tutkimuksen mukaan suomalaiset myyjät ovat heikkoja “monissa tärkeissä myynnillisissä taidoissa”. Lisäksi “suomalaiset ovat erityisen heikkoja huomaamaan myyntitilanteessa vastaan tulevat mahdollisuudet”.

Lue lisää