Blogi

Buenno vauhdittaa kasvua onnistuneella rahoituskierroksella

Suomalainen markkinatutkimusyritys Buenno vauhdittaa kasvuaan ja tuotekehitystä onnistuneella 300t€ Seed-rahoituskierroksella. Rahoitus tullaan käyttämään Buenonn tiimin vahvistamiseen ja mobiilin asiakaskokemusalustan teknologian kehittämiseen. Sijoittajiksi mukaan lähtevät Gorilla Capital ja iso joukko kokeneita kasvuyrittäjiä. Buenno on uudenlainen mobiili markkinatutkimusalusta, jota kautta kuluttajat voivat antaa palautetta asiakaskokemuksestaan ja asiakasyritykset voivat kerätä tärkeää tietoa oman toimintansa kehittämiseen. Buennolla on tällä […]

Lue lisää

3 helppoa asiaa, joilla saat asiakkaan hymyn loistamaan kilpaa kesäauringon kanssa

Parhaan asiakaspalvelun tuottaminen ei ole helppoa mutta yksinkertaisilla asioilla päästään hyvin pitkälle. Asiakaspalvelun master -tason saavuttaminen vaatii sitä, että perusasiat ovat ensin kunnossa. Varmista nämä kolme asiaa: jokainen asiakas huomioidaan, asioinnista tehdään vaivatonta ja asiakaspalvelijoille annetaan sopivasti tilaa luovuuteen. Asiakaspalvelun laadulla on väliä. Sentraali – Asiakaspalvelututkimuksen mukaan 68% kuluttajista on kokeillut uutta palveluntarjoajaa, kauppaa tai […]

Lue lisää

Saavatko kiltit myyjät lahjoja?

Suomalainen Bengt Holmström sai upean tunnustuksen vuosien tutkimustyöstään, kun hänelle myönnettiin taloustieteen Nobelin palkinto. Palkitseminen sopii hyvin joulun teemaan ja on yksi aiheista, mitä Holmström on tutkinut. Mitä sanottavaa hänellä on tähän aiheeseen liittyen. Millä perusteilla esimerkiksi myyjiä tulisi palkita? Pay for performance ei enää toimi Suomalainen Nobel-voittaja Bengt Holmströmin on yksi sopimusten ja kannustimien tutkimisen […]

Lue lisää

3 yleisintä virhettä tutkimustulosten hyödyntämisessä

Miten tutkimustuloksia tulisi hyödyntää? Se on monimutkainen kokonaisuus. Hyvään alkuun pääsette, kun varmistatte, että ette tee ainakaan näitä virheitä: keskity vain heikkoihin suorituksiin, jätä myyjiä passiivisen tiedon vastaanottajan rooliin tai viesti epäselvästi tutkimusten tavoitteista. Jos tutkimustoiminnalla halutaan saada aikaiseksi mitattavaa muutosta, on tärkeä miettiä, kuinka tuloksia tulee hyödyntää ja kuinka niistä viestitään. Raporttien hyödyntäminen pelkkänä […]

Lue lisää

Lisämyynti – Asiakaskaan ei aina tiedä mitä tarvitsee

Viime viikolla saimme lukea Talouselämästä, kuinka brittiläisen konsulttiyrityksen SalesAssesment Ltd:n tekemän tutkimuksen mukaan suomalaiset myyjät ovat heikkoja “monissa tärkeissä myynnillisissä taidoissa”. Lisäksi “suomalaiset ovat erityisen heikkoja huomaamaan myyntitilanteessa vastaan tulevat mahdollisuudet”. Viime viikolla saimme lukea Talouselämästä, kuinka brittiläisen konsulttiyrityksen SalesAssesment Ltd:n tekemän tutkimuksen mukaan suomalaiset myyjät ovat heikkoja ”monissa tärkeissä myynnillisissä taidoissa”. Lisäksi ”suomalaiset ovat […]

Lue lisää