Blogi

Buenno vauhdittaa kasvua onnistuneella rahoituskierroksella

Suomalainen markkinatutkimusyritys Buenno vauhdittaa kasvuaan ja tuotekehitystä onnistuneella 300t€ Seed-rahoituskierroksella. Rahoitus tullaan käyttämään Buenonn tiimin vahvistamiseen ja mobiilin asiakaskokemusalustan teknologian kehittämiseen. Sijoittajiksi mukaan lähtevät Gorilla Capital ja iso joukko kokeneita kasvuyrittäjiä.

Buenno on uudenlainen mobiili markkinatutkimusalusta, jota kautta kuluttajat voivat antaa palautetta asiakaskokemuksestaan ja asiakasyritykset voivat kerätä tärkeää tietoa oman toimintansa kehittämiseen. Buennolla on tällä hetkellä yli 5900 rekisteröitynyttä kuluttajakäyttäjää ja asiakkaina Suomen suurimpia vähittäiskaupan ja palvelusektorin yrityksiä.

“Asiakaskokemuksen mittaamisen arvo ymmärretään ylintä johtoa myöten”

Toimitusjohtaja Aaku Asujamaa on toiminut markkinatutkimuskentässä viimeisten kahdeksan vuoden ajan ja on hyvin perillä haasteista, joita heidän asiakasyrityksensä kohtaavat. ”Asiakaskokemuksen merkitys on jatkuvasti kasvanut viime vuosien aikana. Asiakaskokemuksen mittaamisen arvo ymmärretään ylintä johtoa myöten. Toisaalta nykyiset ratkaisut kokemuksen mittaamiseen eivät ole riittäviä. Perinteiset markkinatutkimuspalvelut ovat työläitä ja hitaita toteuttaa, kun taas uudemmissa asiakaspalautekanavissa ja -laitteissa tieto jää hyvin pinnalliseksi. Yhdistämme Buennossa asiakaspalautekanavien ja perinteisten markkinatutkimuspalveluiden parhaita puolia. Palautteiden antaminen on kuluttajille helppoa, mutta yritykset saavat myös syvällistä informaatiota asiakaskokemuksestaan. Yritykset ovat olleet erittäin kiinnostuneita uudesta palvelustamme ja nyt sijoituskierroksen avulla pääsemme tekemään Buennosta yhä paremman palvelun sekä kuluttajille, että yrityksille.”

Seed-rahoituskierros on Buennon ensimmäinen ja mukaan lähtee iso joukko kokeneita ja tunnettuja sijoittajia. Mukana kierroksella ovat muun muassa Gorilla Capital, Business Finland, Loipposet Oy sekä kuusi enkelisjoittajaa.

”Sijoitamme lähtökohtaisesti yrityksiin, jotka kehittävät palveluaan asiakas- eikä tuotelähtöisesti. Buennon tiimistä on ensikontakteista asti huokunut kokemus omasta toimialasta, sekä halu ymmärtää asiakkaan tarpeita yhä paremmin. Tästä kertovat myös palvelun protoversion onnistunut myynti ja saadut asiakkuudet vaikeasta epidemiatilanteesta huolimatta. Buenno on merkittävä uudistus asiakaskokemuksen mittaamisen kentällä ja olemme innoissamme päästessämme mukaan kasvumatkalle heti alkuvaiheista lähtien” kommentoi Managing Partner Risto Rautakorpi Gorilla Capitalista.

“Tiimimme on työskennellyt erittäin kovasti viimeisen vuoden aikana ja olen ylpeä siitä, kuinka pitkälle olemme jo nyt päässeet”

”Olemme rakentamassa tulevaisuuden tarpeisiin sopivaa alustaa asiakasymmärryksen keräämiseen yhdistämällä yritykset ja heidän asiakkaansa Buennon alustan kautta. Tiimimme on työskennellyt erittäin kovasti viimeisen vuoden aikana Buennon kehittämisen parissa ja olen ylpeä siitä, kuinka pitkälle olemme jo nyt päässeet. Missiomme on tehdä asiakaskokemuksista kokemisen arvoisia. Tämä tarkoittaa sitä, että tarjoamamme tiedon lisäksi haluamme tehdä siitä oikeasti vaikuttavaa. Sijoituskierros antaa meille mahtavan vauhtiruiskeen missiomme toteuttamiseen.” Asujamaa tiivistää.

Lisätietoja:

CEO ja co-founder
Aaku Asujamaa
aaku@buenno.fi
+358 50 411 2343