Työ näkyväksi ja motivoituneempi henkilökunta
Buennon avulla Sivina on pystynyt kiinnittämään huomiota niihin asioihin, mitkä ovat asiakkaille aidosti merkityksellisiä ja luomaan hyvää energiaa koko työyhteisöön.
Sivina on vuonna 1997 perustettu, laadukasta kotisiivousta, kotipalveluja ja kotihoitoa tarjoava, ylpeästi ja aidosti suomalainen perheyritys. Sivinalla on 12 toimipistettä ja noin 200 työntekijää Suomen suurimmissa kaupungeissa. Lisäksi Sivina toimii Ruotsin Tukholmassa kymmenen hengen voimin.
Ennen yhteistyön aloittamista Sivinalla oli kokemusta asiakaskyselyiden tekemisestä, mutta niitä lähetettiin vain kerran vuodessa. Sivinan toimitusjohtaja Iina Pietilä:
”Aina kun kysely oli tehty oltiin 11 kuukautta laput silmillä. Heräsi ajatus, että haluaisimme saada reaaliaikaisempaa tietoa. Buenno sattui olemaan hyvään aikaan liikenteessä, koska olimme jo useamman kuukauden selvittäneet vaihtoehtoja.”
Tavoitteena automaattinen järjestelmä
Sivinalla oli useita tavoitteita asiakastyytyväisyyskyselylle. He halusivat saada reaaliaikaisempaa tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ja motivoitua työntekijöitä tuomalla hyvät palautteet suoraan heille näkyväksi.
”Aikaisemmin asiakkailta tuli palautetta hitaasti ja viiveellä. Usein palaute tuli vasta kun oli ollut pidemmän aikaa haasteita. Nyt pystymme puuttumaan ongelmiin nopeasti, koska palautteen antaminen on helppoa.”
”Halusimme nimenomaan automaattisen järjestelmän, jossa meidän ei tarvitse itse muistaa tehdä mitään.”
Iina Pietilä, Toimitusjohtaja, Sivina
Ennen kyselyiden aloittamista tärkeimmät kysymykset olivat siinä, miten linkitys saadaan toimimaan Sivinan käyttämän CRM:n kanssa ja kyselystä aidosti automaattinen.
”Tiedonsiirto on toiminut juuri niin kuin pitää. Halusimme nimenomaan automaattisen järjestelmän, jossa meidän ei tarvitse itse muistaa tehdä mitään.”
Positiivista energiaa koko toimintaan
Muutaman kuukauden jälkeen Sivinassa on oltu tyytyväisiä Buennoon. Erityisesti Iina nostaa esiin palvelun visuaalisuuden ja helppokäyttöisyyden.
”Buennon avulla näemme selkeän yleiskatsauksen tilanteesta mutta myös miten eri tiimeillä menee. Olemme pystyneet kiinnittämään paremmin huomiota niihin asioihin, mitkä ovat asiakkaille tärkeitä ja toistuvat useamman kerran.”
Miten Buenno toimii?
”Saadun palautteen avulla meillä on mahdollista keskittää kehittäminen niihin asioihin, mitkä ovat asiakkaille aidosti merkityksellisiä.”
Lisäksi Buennon avulla on saatu hyvää energiaa koko toimintaan ja tuotua työnjälkeä näkymmäksi koko henkilöstölle.
”Buennon avulla näemme selkeän yleiskatsauksen tilanteesta mutta myös miten eri tiimeillä menee.”
Iina Pietilä, Toimitusjohtaja, Sivina
”Etenkin näin koronan aikana on ollut hienoa, miten olemme Buennon avulla pystyneet tuomaan positiivisia juttuja työviikkoihin, kun huomioimme ja palkitsemme henkilöstöä hyvistä palautteista. Palautteita tulee hyvin sellaisiltakin asiakkailta, joista ei muuten kuule oikein mitään.”
Yhteistyö Buennon tulee kanssa syvenemään. Seuraavaksi Sivinalla on ajatuksena laajentaa kyselyitä muihinkin palveluvalikoiman tuotteisiin.”
”Buenno on ollut meillä pidetty ja saanut hyvää palautetta kaikilta sidosryhmiltä: hallinnolta, esimiehiltä, työntekijöiltä ja tietysti tärkeimpänä asiakkailta.