Asiakastarinat

Mystery shoppingilla uutta voimaa huonekalujen myynnin laadun kehittämiseen

Buenno on auttanut Askoa kehittämään myynnin ja asiakaspalvelun laatua jo kuuden vuoden ajan.

Buennon ja Askon yhteistyö alkoi vuonna 2013 kun Asko kilpailutti mystery shopping -toimittajiaan ja päätyi valinnassaan Buennoon. Asko oli tehnyt mystery shoppingia jo useita vuosia, mutta kaipasi tuoreita ajatuksia asiakaspalvelun mittaamiseen. Erityisesti haluttiin keskittyä yhä enemmän tuloksien avulla toiminnan johtamiseen ja kehittämiseen.

Tämän jälkeen Buennon ja Askon yhteistyö on jatkunut vuosien aikana vakaalla pohjalla. Tutkimuksen tulokulmaa on tarvittaessa hiottu yhteisten työpajojen avulla, jotta mittauksessa keskitytään varmasti niihin asioihin, jotka ovat myynnin ja asiakaspalvelun kannalta olennaisimpia.

Lisäksi erityinen huomio on aina ollut tuloksien hyödyntämisessä.

“Me käytämme näitä tuloksia jatkuvasti sekä valmennuksissa että operatiivisessa johtamisessa. Esimerkiksi tuloksista otetaan valmennuksiin oikeita esimerkkejä tilanteista mitä pitää parantaa.”

Mika Leiponen, Ketjujohtaja, Asko

Vuosien aikana Asko on kehittänyt oman ja toimivan mallin tuloksien parhaaseen hyödyntämiseen. Siihen liittyy pitkälle hiotut mallit raporttien hyödyntämiseen myymälöiden päivittäisessä johtamisessa, sekä erilliset ketjuohjatut toimet valmennuksien ja viestinnän kautta.

Mystery shopping -tutkimuksessa tärkeää on, että tuloksiin voidaan luottaa. Buenno on vuosien aikana kehittänyt omaa palveluaan, mutta päähuomio on aina ollut testiasiakkaiden ja heidän raportoimien vastausten laadussa.

”Me pidämme tätä tutkimusta luotettavana. Buennolta saadut tulokset ovat hyvin samansuuntaisia muiden avainlukujen kanssa.”

Mika Leiponen, Ketjujohtaja, Asko

Buennon tuottamasta jatkuvasta mystery shopping -tutkimuksesta on muodostunut tärkeä työkalu Askon asiakaspalvelun ja myyntityön laadun kehittämiseen.

Haluatko kuulla lisää?